مقالات

مقالات

آزمون آیلتس و نحوه برگزاری آن
 

آزمون آیلتس و نحوه برگزاری آن

برگزارکننده آزمون آیلتس در دنیا :آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می‌گردد.
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 | Article Rating

اجزای آزمون آیلتس :

نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ نمره است. البته نمره قبولی برای این آزمون وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمره متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد، آیلتس با حداقل سطح ۷ را می‌پذیرند.

آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) تشکیل شده‌است. در بین قسمت های مختلف امتحان وقت استراحتی وجود ندارد.

اجزای آزمون آیلتس :

در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. در بخش Writing و Reading شما این امکان را دارید که از قسمت های مختلف سوالات شروع به پاسخگویی کنید. تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking دوازده روز قبل از امتحان به شرکت کنندگان اعلام می‌شود. تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار یا اتود را در هیچ مرحله‌ای از امتحان کتبی ندارند.

نتایج امتحان ، 13 روز پس از پایان یافتن آزمون کتبی اعلام خواهد شد و کارنامه در اولین روز کاری بعد از 13 روز تحویل پست یا داوطلب داده خواهد شد. مسئولان دفتر امتحان اجازه ندارند تا از طریق تلفن،‌ فکس، یا پست الکترونیکی نتایج را به اطلاع داوطلبان برسانند.

ماژول های آزمون آیلتس :

امتحان IELTS در دو نوع Academic و General برگزار می‌شود. آزمون آکادمیک یا Academic مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. اما آزمون جنرال یا General Training مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند.

همانطور که گفته شد، در امتحان IELTS، مهارت های Reading, Writing, Speaking, Listening در چهار قسمت جداگانه سنجیده می‌شوند. بخش های Listening و Speaking برای داوطلبان Academic و General Training به روش کاملا مشابهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، هر یک از این دو گروه سوالات جداگانه‌ای در قسمتهای Reading و Writing دریافت می‌کنند.

زمان بندی اجزای آزمون آیلتس :

Test Time
Academic Reading 60 Min
Academic Writing 60 Min
General Reading 60 Min
General Writing 60 Min
Listening 40 Min
Speaking 11-14 Min

بخش های مختلف آزمون :

بخش Listening
زمان : حدودا 4۰ دقیقه
تعداد سوال: دفترچه‌ای حاوی چهل سوال در ۴ بخش
فایل امتحان Listening فقط یکبار پخش می‌شود
آیلتس قبل از پخش فایل فرصت دارید تا سوالها را مرور کنید و همچنین پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جواب های خود را بازبینی نمایید، پاسخ ها باید در دفترچه سوالات نوشته شوند و با پایان یافتن فایل صوتی، ده دقیقه فرصت دارید تا جواب ها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.
آیلتس دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد اما دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخش ها هستند.
بخش General Reading
زمان : ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال
دفترچه حاوی متون که جمعا ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود
بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود. متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آن افراد غیر متخصص است.
آیلتس بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است
آیلتس بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است
آیلتس بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است
بخش Academic Reading
زمان : ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال
دفترچه حاوی ۳ متن که جمعا ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود
بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود. متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است
آیلتس متون جنبه علمی دارند
آیلتس حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است
آیلتس در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه نامه‌ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد
بخش General Writing
زمان : ۶۰ دقیقه
شما برای دو موضوع متفاوت باید متنی بنویسید (Task 1) (Task 2)
20 دقیقه برای Task 1 و 40 دقیقه برای Task 2
آیلتس در موضوع اول (TASK 1) باید نامه‌ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مسئله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه‌ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.
آیلتس در موضوع دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.
بخش Academic Writing
زمان : ۶۰ دقیقه
شما برای دو موضوع متفاوت باید متنی بنویسید (Task 1) (Task 2)
20 دقیقه برای Task 1 و 40 دقیقه برای Task 2
آیلتس در موضوع اول (TASK 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، توضیح دهید. انشاء شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.
آیلتس در موضوع دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.
بخش Speaking
زمان : 11 تا 14 دقیقه
یک مصاحبه بصورت رو در رو برگزار میشود
این مصاحبه شامل سه سوال است
آیلتس دربخش اول متقاضی باید در مدت زمان 4 الی 5 دقیقه به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علائقش پاسخ دهد.
آیلتس سپس در بخش دوم به مدت یک الی دو دقیقه در مورد موضوعی که در اختیارش قرار داده می شود صحبت میکند. قبل از شروع داوطلب به مدت یک دقیقه میتواند در مورد موضوع فکر کرده و مطالب خود را یاداشت نماید. پس از این مدت ممکن است به یک یا دو سوال در مورد همان موضوع هم پاسخ دهد.
آیلتس در بخش سوم به مدت ۴ الی ۵ دقیقه با مصاحبه کننده در ادامه موضوعی که در بخش دوم به آن پرداخته صحبت می کند.

نکاتی در خصوص بخش Speaking

برای کسب نمره بالاتر در آزمون مصاحبه آیلتس توصیه می کنیم که موارد زیر را برای آمادگی بیشتر مرور کنید

آیلتس ارمانیا آزمون Speaking آیلتس در فاصله زمانی چند روز قبل و یا پس از آزمون کتبی انجام میشود که به اطلاع داوطلب خواهد رسید.
آیلتس ارمانیا به فاصله ۱۰ الی ۱۲ روز قبل از امتحان کتبی، ایمیلی مبنی بر تعیین آزمون مصاحبه شفاهی دریافت خواهید کرد. همچنین بعد از دریافت ایمیل یاد شده، داوطلبان می توانند با کلیک برروی لینک مشخص شده، آزمون مصاحبه خود را با توجه به برنامه شخصی خود انتخاب نمایند.
آیلتس ارمانیا چنانچه داوطلبان به فاصله 2 روز بعد از ارسال ایمیل، اقدام به تعیین آزمون مصاحبه خود ننماید، مرجع برگزاری اقدام به تعیین آزمون مصاحبه می کند.
آیلتس ارمانیا توجه داشته باشید که هیچ گونه تغییری در زمان آزمون مصاحبه امکانپذیر نمی باشد و داوطلبانی که در تاریخ معین شده حضور نداشته باشند برای آنها وقت مجدد در نظر گرفته نخواهد شد. همچنین متقاضیان میبایست 20 دقیقه خواهد آمد.
آیلتس ارمانیا این امتحان توسط ممتحن مورد تایید به صورت حضوری انجام گرفته و ضبط میگردد.
آیلتس ارمانیا به منظور تکمیل مراحل ثبت نام، هنگام مراجعه برای آزمون مصاحبه از هر متقاضی عکس گرفته میشود.
تصاویر
  • آزمون آیلتس و نحوه برگزاری آن
ثبت امتیاز
نظرات
نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

تماس با ما

تماس با ارمانیا
 واتساپ :
 آدرس : کیانپارس، ابتدای وهابی، روبروی رستوران کنجد، مجتمع داوری، طبقه دوم
اینستاگرام
آخرین مقالات