متد ارمانیا

 متد و دستور زبان ارمانیا متد و دستور زبان ارمانیا
 

دستور زبان ارمانیا نخستین بار در سال 1392 توسط برند آموزش زبان ارمانیا و به عنوان دومین دستور زبان تخصصی برای فارسی زبانان در حوزه آموزش زبان انگلیسی اختراع گردید. در این دستور زبان دیگر اثری از فرمول های متعدد و توضیحات ساختاری گیج کننده وجود ندارد و ساختار همه جملات در زبان انگلیسی تنها در قالب سه کد دستوری به زبان فارسی تفسیر شده است، به بیان ساده، با استفاده از دستور زبان ارمانیا بجای یادگیری صدها فرمول مختلف که آموزش آنها در کلاس های ترمیک چند سال به طول می انجامد ، زبان آموز تنها 3 کد دستوری را فرا گرفته که با استفاده همان سه کد میتواند هر جمله ای را از فارسی، به انگلیسی تبدیل نماید. به همین دلیل است زبان آموزانی که از طریق دستور زبان ارمانیا ، انگلیسی را فرامی گیرند کلیات گرامر بهمراه بسیاری از استثنائات و همچنین توانایی ساخت و تبدیل هر جمله از فارسی به انگلیسی را تنها طی ده جلسه می آموزند و افرادی که قصد دارند آموزش خود را طبق دستور زبان قدیمی پیش ببرند برای رسیدن به همان نتایج، مجبور به یادگیری صدها ساختار و فرمول مختلف و همچنین صرف چندسال زبان خواهند بود.

این دستور زبان سریعترین دستور زبان شناخته شده در دنیا برای مهاجرت از زبان مبدا به زبان مقصد می باشد که تمامی فاز های مطالعاتی خود را بین سالهای 1392 تا 1396 طی نمود و نخستین بار در تاریخ 1396/01/27 کتاب آن با عنوان دستور زبان ارمانیا به منظور مصارف تحقیقاتی و امور مربوط به ثبت رسمی به شماره کتابشناسی ملی ۵۱۵۲۱۰۹ و شماره شابک 4-0161-00-622-978 به چاپ رسید.

 کتاب واژگان ارمانیا کتاب واژگان ارمانیا
 

از آنجایی که هر سیستم آموزشی دانش بنیان نیازمند محصولات اختصاصی و همگام با متد خود می باشد دستور زبان ارمانیا نیز مستثنی نبوده و به همین منظور در تاریخ 1397/03/07 نخستین کتابچه واژگان منطبق با متد و دوره های ارمانیا به شماره کتابشناسی ملی 5451361 و شماره شابک ۸ - 1744 - ۰۰ - 622 - 978 جهت استفاده زبان آموزان به چاپ رسید که از نظر دسته بندی لغات و ترتیب واژگان به نسبت دیگر کتاب ها در این حوزه بسیار ساده تر و سریعتر طبقه بندی و تالیف گردیده بود اما با گذشت دو سال از استفادۀ این کتاب توسط زبان آموزان و ارائه یک نسخه پیشرفته تر، سرانجام نسخه جدیدتری از این کتاب در تاریخ 1399/04/06 ارائه گردید که علاوه بر طبقه بندی دقیق تر و راحتی بیشتر زبان آموزان در استفاده آن، از بهینه سازی و الگوریتم جدیدتری به نام AVL-SL در آن استفاده گردید که نه تنها منجر به افزایش کارایی گردید بلکه در آن سبک جدید و بهینه تری به منظور طبقه بندی داده های Lexical معرفی شد که هم اکنون نیز از همین سیستم در مرکز ارمانیا استفاده می گردد.

اما پیشرفت در حوزه آموزشی و افزایش روز به روز کیفیت در ارائه سرویس های آموزشی این مرکز به اینجا ختم نمی شود و همزمان با انجام فعالیت های فوق در تاریخ 1397/7/21 همزمان با توسعه مطالعات دستور زبان ، ارمانیا موفق به ارائه سیستم N-ICES گردید.

سیستم N-ICES ارمانیا

سیستم N-ICES ارمانیا
 سادگی در یادگیری سادگی در یادگیری
 

برای بسیاری افراد، یکی از مشکلات زبان آموزی، تجربه متد و کتاب های مختلف است، به عنوان مثال کتاب هایی همچون Interchange, Topnotch, Family و غیره بصورت جهانی نگارش شده و به هیچ وجه برای ذهن یک فارسی زبان، ساده سازی و بهینه نشده اند. کتاب هایی با سطح های مختلف، متعدد و گیج کننده که آموزش آنها چندسال بطول می انجامد و نحوه تدریس آنها از یک استاد به استادی دیگر بسیار متفاوت است علت چنین اتفاقی نیز این است که هیچ زبان واحدی برای ارائه مفاهیم و متناسب با یک الگوی استاندارد برای آنها تعریف نشده و هر استاد با توجه به برداشت خود، تعاریفی را از سرفصل های این کتاب ها عنوان کرده که در بسیاری مواقع با تعاریف شنیده شده از استادی دیگر متفاوت و حتی در برخی دیگر مواقع، این تعاریف کاملا در تضاد هستند. اما در سیستم N-ICES ارمانیا تمامی سرفصل های آموزشی از سطح مبتدی تا آیلتس بشکلی طبقه بندی و طراحی شده اند که نه تنها برای ذهن یک فارسی زبان ساده سازی ، تعریف و بهینه گردیده اند بلکه تمامی نکات و موضوعات در تدریس، دارای زبان ارائه یکسان و واحد هستند و در نتیجه هر فرد پس از اتمام آموزش خود، حتی براحتی قادر به انتقال دانش خود به دیگری نیز می باشد.

 روانشناسی تمرینی روانشناسی تمرینی
 

در سیستم N-ICES، نگارش هر تمرین در هر سرفصل به گونه ای صورت گرفته که زبان آموز با خواندن آن با کمترین ابهامی روبرو نشود، مطمئنا این تجربه را داشته اید که پس از اتمام آموزش یک درس و در هنگام انجام تمرین های آن با سوالات بسیاری روبرو می شوید که حتی پس از اختصاص زمان و مرور مطالب تدریس شده نیز به پاسخی مشخص برای آنها نمیرسید.. در ارمانیا با بهره مندی از سیستم روانشناسی منحصر به فرد N-ICES ، آموزش به شکلی انجام شده که دیگر با چنین چالش ها و مشکلاتی روبرو نخواهید شد زیرا به هنگام طراحی تمرین ها توسط متخصصین آموزشی ارمانیا، پرهیز از وجود هرگونه ابهام و قراردادن هر نکته در سرفصل های مربوطه و مشابه، یکی از اساسی ترین استانداردهای تالیفی بوده است. مورد دیگر در بحث روانشناسی تمرینی مربوط به طراحی نیاز محور هر تمرین است. این بدان معناست که هر تمرین بگونه ای ایجاد شده که زبان آموز با خواندن آن حس نیاز و کنجکاوی به پاسخ را پیدا کرده که این مورد نیز یکی از شاهکارهای آموزشی ارمانیا تحت سیستم N-ICES است که تجربه زبان آموزی را بسیار لذت بخش کرده و قدرت یادگیری را بشدت افزایش خواهد داد. توضیح بیشتر مکانیزم های روانشناسی تمرینی N-ICES بسیار گسترده است که سعی میشود در مقالات بعدی به آن پرداخته شود.

 سیستم POP-UP سیستم POP-UP
 

توضیح اینکه زبان آموزان ایرانی معمولا به چه شکل تمرین میکنند به هیچ وجه سخت نیست زیرا تقریبا همه ما شاهد این بوده ایم که بهنگام انجام تمرین های پس از کلاس، با بهانه کردن مواردی همچون مشکلات کاری، عدم وجود زمان کافی، استرس، نداشتن حوصله ! سرگرم شدن با شبکه های اجتماعی وقت گیر، در دسترس نبودن کتاب و جزوه در آن لحظه، عدم یادگیری کامل درس مربوطه و بسیاری از بهانه های دیگر، افراد از تمرین سرباز میزنند. برخی دیگر نیز تنها در برخی تایم های بخصوص در طول روز مطالعه میکنند، به عنوان مثال از ساعت 8 تا 10 شب که البته همیشگی و مرتب نبود و در برخی دیگر روزها حتی بصورت سطحی و کوتاه نیز اینکار را انجام نمیدهند. اما روال زبان آموزی این چنین نیست و هر دو گروه به نتیجه دلخواه نخواهند رسید زیرا نه مشغله و نه حوصله افراد اجازه تمرکز کافی را به آنها نخواهد داد. برای حل این مشکل، اپلیکیشن ارمانیا دارای سیستم تمرینی به نام Pop up است که وظیفه دارد تمرینات هر جلسه را طی یک زمانبندی مشخص و بشکلی مدون بر روی تلفن همراه فرد نمایش دهد، این تمرین ها بشکلی طراحی شده اند که انجام هر کدام از آنها در بین کارهای روزمره، بیشتر از 20 ثانیه زمانبر نبوده و از طرفی پوشش دهنده تمامی مطالب تدریس شده در هر درس باشند که از این حیث باید گفت اپلیکیشن ارمانیا نخستین و تنها اپلیکیشن منطبق بر کتاب و دوره آموزش زبان در دنیا می باشد.

سیستم N-ICES ارمانیا
 تشویق سیستم ادراکی تشویق سیستم ادراکی
 

همانطور که در بخش قبل عنوان گردید نمایش هر تمرین Pop Up بسته به تنظیمات تایمینگ مورد نظر شما در طول روز، می تواند هر 10 دقیقه، 20 دقیقه، 30 دقیقه یکبار و یا طبق مدت زمان دلخواه باشد و گفته شد که هر تمرین بشکلی مهندسی شده که حل آن بیش از 20 ثانیه زمانبر نباشد و هر فرد بتواند با اختصاص کمترین زمان ممکن، آنها را در بین کارهای روزانه خود انجام دهد، در اینجا باید اضافه کرد که علاوه بر مهندسی زمانی و روانشناسی حل هر تمرین، با پیاده سازی متد (طبقه بندی ادراکی و نه کتابی) در هر Pop Up، حتی ترتیب نمایش تمرین ها بشکلی تعیین و کنترل شده است که همه توان آموزشی و ساختار هر تمرین در راستای فهم کامل زبان آموز از مطالب تدریس شده باشد و این فرایند نه تنها باعث افزایش راندمان و سرعت یادگیری شده بلکه با فراگیری کامل همه تمرین ها و تجربه حس لذت از پروسه آموزشی، مغز شما به صورت ناخودآگاه به ادامه یادگیری تشویق می شود. به بیان دیگر، هنگامی که هر زبان آموز با هر ضریب هوشی بتواند همه تمرین های یک درس را براحتی انجام دهد و انجام آنها در طول روز منجر به اختصاص زمان و انرژی زیاد نشود، انگیزه یادگیری در سیستم ادراکی فرد نیز چندبرابر خواهد شد و همزمان با آن بصورت اتوماتیک، میزان تمرکز و توجه مغز در تمرین های بعدی افزایش میابد.

 رفع ابهامات آموزشی رفع ابهامات آموزشی
 

در توضیحات مختص به تشویق سیستم ادراکی عنوان گردید که همه توان آموزشی اپلیکیشن و ساختار سیستم تمرینی N-ICES در راستای فهم کامل زبان آموز از مطالب تدریس شده است، در اینجا دو مورد از مکانیزم های این سیستم تشریح میگردد. نخستین مکانیزم توجه به اشتراک های زبانی است بدین شکل که تا حد امکان، تلاش سیستم تمرینی N-ICES ارمانیا بر این است که از اشتراک های زبانی به منظور جا انداختن مطالب آموزشی استفاده کند و نه از ساختارهایی که توضیح مسائل را سخت تر و پیچیده تر کرده و یا با زبان مبدا دارای تفاوت های محوری هستند، این مکانیزم دارای ابعاد و استانداردهای بسیار گسترده ای است که از زبان مبدا نشات میگیرند و توضیح کامل آنها در این قسمت نمیگنجد. مکانیزم دوم، تکیه بر یادگیری ناخودآگاه و پرهیز از توضیحات اضافه است، بسیاری از اساتید از این آگاهی را ندارند که بیان برخی توضیحات اضافه نه تنها نمی تواند موثر باشد بلکه ذهن فرد را با ده ها سوال مختلف دیگر روبرو خواهد کرد. این توضیحات اضافه با پراکنده کردن تمرکز دانش پژوه باعث میشود که حتی توضیحات اولیه و اصلی که می بایست به آنها توجه ویژه داشته باشید نیز فراموش گردند. اما در سیستم N-ICES ارمانیا، با رعایت کامل این مکانیزم ها و همچنین مکانیز های دیگر، تدریس سرفصل های هر دوره بشکلی انجام شده که تمامی ابهامات در فرایند یادگیری برطرف و کارایی آموزشی ارمانیا غیر قابل مقایسه با دیگر متدها گردیده است.

 جامعیت در آموزش و خدمات جامعیت در آموزش و خدمات
 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که با ارائه سیستم آموزشی N-ICES ارمانیا بطور کامل حل شده است این است که در کلیه کتاب ها و متدهای آموزش زبان قدیمی، چنانچه به عنوان مثال فردی دوره هایی را به منظور یادگیری مکالمه میگذراند و سپس قصد تغییر مسیر و شرکت در آزمون EPT, MSRT یا دیگر آزمون ها همچون تافل را داشت ، مجبور به عوض کردن و بعضا تجربه چندین متد مختلف و خواندن کتاب هایی می شد که از هر آموزشگاه به آموزشگاهی دیگر، این کتاب ها متفاوت بودند و هر استاد کتاب هایی را به دلخواه و بنا بر تجربه شخصی خود معرفی میکرد و این مسئله باعث سردرگمی بسیاری در انتخاب متد و روال آموزشی خود میشد. حال فرض کنید که دوره مکالمه ارمانیا را گذرانده اید و میخواهید همان تصمیم را بگیرید یعنی با تغییر هدف خود، برای آزمونی همچون EPT اقدام کنید، در اینجا نه تنها این تغییر هدف، باعث سردرگمی و بروز مشکل در روال زبان آموزی شما نخواهد شد بلکه تمامی تعاریفی که در دوره مکالمه با آنها روبرو بوده اید عینا در دوره EPT نیز بصورت یکسان استفاده شده اند و این جامعیت در آموزش برای نخستین بار توسط سیستم آموزشی N-ICES ارمانیا در سال 1397 برای فارسی زبانان بوجود آمد. از این رو است که سیستم آموزشی N-ICES قدرتمندترین، جامعترین و سریعترین سیستم آموزشی و تمرینی است که تا کنون ارائه گردیده است.

تماس با ما

تماس با ارمانیا
 واتساپ :
 آدرس : کیانپارس، ابتدای وهابی، روبروی رستوران کنجد، مجتمع داوری، طبقه دوم
اینستاگرام
آخرین مقالات